maandag 25 april 2011

Mijn eerste romance



Er zijn van die liedjes die herinneringen oproepen aan een gebeurtenis of een periode. Zoals een vakantie of kermis of een meisje waar je verliefd op was.
In de zomer van 1960 was het nummer "Handy Man" van Jimmy Jones een grote hit.
Dit nummer knalde wekenlang uit iedere jukebox. Bijna 15 was ik, en beleefde mijn eerste romance. Ik heb daar later een liedje over geschreven. Dit illustreert ook hoe belangrijk de jukebox was in onze jeugd.

Zondagmiddag, we stonden daar bij Foe de ijssalon.
Schuilend voor de regen, wachtend op de zon.
Klanken van de jukebox klonken door de open deur.
Steeds weer datzelfde liedje, een melodietje in mineur.

Come come com, come com com....

Op deze middag had ik lang gewacht, ik wist dat jij weer kwam.
Je kwam in ons dorp logeren, jij was mijn eerste vlam.
We stonden daar, we zwegen, wij alleen met ons twee.
En jij neuriede heel zachtjes dat wijsje met de jukebox mee.

Mmm mmm mm, mmm mm mm....

's Avonds laat toen we afscheid namen in het donker naast die ijssalon.
Toen was het alsof de wereld voor ons alleen bestond.
We stonden daar, we kusten, dat was voor ons de eerste keer.
Met op de achtergrond die jukebox, die bracht ons in de juiste sfeer.

Come come com, come com com....

Iedere keer als ik dit wijsje hoor, zie ik ons daar weer staan.
Dan beleef ik weer die uren, dat zal nooit overgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten