maandag 4 juli 2011

Zoveel? Ja, zoveel!

 
 
Van de week heb ik het boekje "Volendam Song- & Stripboek gelezen. En ik moet zeggen wat er in staat klopt aardig. Het gaat voornamelijk over de grote artiesten die veel hits hebben gescoord. Op bladzijde 10 worden ook een aantal willekeurige minder bekende bandjes en artiesten genoemd. Ik heb de moeite genomen om ze te tellen en kom aan 50 bandjes en 12 solo-artiesten of duo's. Zoveel? Denk je dan, het lijkt Den Haag wel.
Met excuses aan degenen die we zijn vergeten, staat er onder. En inderdaad ik mis er nog wel een paar. Dus ben ik eens gaan kijken op "volendamwebtv.nl" welke bands daar de laatste 5 jaar gefilmd zijn en niet in het lijstje staan. Ik vond er nóg 63! Ga d'r even voor zitten, hier volgen de namen:
Great Sin, Friday Night, No Further Details, Charming Pigs, Shy Mary, Lupo, Elementric, Trots, Brown Leg, AlascA, Swingfellas, Mystico, Flegmatieke Zonderlingen, Hot Ziggety, Gringos, Mothers Milk, Lights On, Oh!, For Sale, Renovatio, Stikkend Lampie, Saboe Experience, Royal Flush, KC Cashband, Jerigo, Since Wednesday, Gossip Stones, Bloody Fingers, JC & the Mailers, Walking Miles, Jane Says, J-nius, Outlaw, Devotion, Fix, Plaice, Lefesta, Tha Void, Blinded Light, Strings, White Garden, Granny's Attic, White Wankers, Zully, Caught in the Crossfire, Fuzzles, Yellow Van, Captain Tildo, Nazca, Funkaholic, Blanco, Black Roses, Highstreet Honey's, Well Voted, Dumbstruck, Ska 3, Complaining Bitches, Get Back Live, Brand Needles, Dandelion, Dance Commanders, Standby en Vicious Fishes.
Is dat alles? Nee nog lang niet. Wat denk je van de kermis cd's en bandjes die niet zijn gefilmd. Zoals: My Clueless Friend, Frame, Mozaique, Peanut Crisp, Gat in de markt band, Gepǿpel, Mon Amour enzovoort. We moeten constateren dat het aantal bandjes in Volendam niet te tellen is. Zoveel? Ja, zoveel!
Het liedje wat hier bij hoort moet zijn "Jukebox" van the Cats, waar het allemaal mee is begonnen. Maar ik heb toch gekozen voor het origineel van Gene Pitney, "If I Didn't Have A Dime".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten